Scouting Quiz

Twijfel je nog of Scouting ook iets voor jou is? Of ben je al lid van de Scouting Tono-groep en wil je eens kijken of je een doorgewinterde Scout bent? Misschien ben je wel juist een ras-echte bankhanger en is Scouting juist niets voor je.

Doe deze Scouting-quiz en je weet het antwoord!

1. Je gaat op kamp en je neemt mee:
Koelkast, Ghettoblaster, Portable computer met nintendo.
Tent, veel geld voor ijsjes en zwembad.
Tent, kano en bergschoenen.
Gaaf, ik neem alleen een zeiltje mee om onder te slapen. Voor de rest vertrouw ik op de natuur.

2. Op zomerkamp zie je dat andere kampeerders heel veel rommel maken. Wat doe je?
Je haalt je schouders op. De natuur is toch al verpest en het zal jouw tijd wel duren.
Je zegt niets maar gaat het zelf opruimen.
Je gaat naar ze toe en vraagt waarom ze de rommel achter zich laten slingeren.
Je bent zo kwaad dat je je eigen afval er ook bij gooit.

3. Hulpvaardig betekent voor mij:
Een keer per jaar sta ik met de Jantje Beton collectebus voor de ingang van de supermarkt.
We maken een keer per jaar kerststukjes met de groep en die brengen we rond in het bejaardenhuis.
Hulpvaardigheid doe je elke week, dat is zo gewoon dat het niet eens opvalt.
Ik verjaag alle dagjesmensen uit het nabij gelegen natuurgebied in een poging het schoon te houden.

4. Je bent/wilt bij de Scouting Tono-groep omdat:
Het de dichtstbijzijnde jeugdvereniging is. Dan hoeven je ouders niet zo ver met de auto.
Je vrienden ook lid zijn.
Uitdagende activiteiten en zelfstandigheid je erg aanspreken.
Je zonder de Scouting Tono-groep niet kan leven.

5. Hoe ziet jouw ideale vrijdagavond/zaterdag er uit?
Ik huur een video en ga met een fles cola en een zak chips onderuitgezakt voor de T.V. liggen.
Met zijn allen rond het kampvuur, popcorn en worstjes bakken en een goed gesprek te voeren.
Ik ga naar de Scouting Tono-groep om met mijn vrienden en vriendinnen zelf een videofilm te regisseren, te spelen en op te nemen.
Ik fiets op mijn mountainbike naar de Ardennen, onderzoek daar wat grotten en hou daarna 's nachts de wacht op het kampterrein. Je weet tenslotte nooit wie er rondlopen.

6. Scouting staat voor een groeiende zelfstandigheid van kinderen en jongeren
Zelfstandig? Ik betaal toch contributie? Ik zie elke week wel wat de stafleden voor mij hebben voorbereid.
Leuk, dan kan ik in ieder geval mijn eigen ideeën kwijt.
Prima, als we dit samen met de andere leden en de (bege)leiding doen, krijgen we een zeer afwisselend programma. Bovendien is zelf zaken regelen gewoon veel leuker.
Ik ben niet anders gewend! Onzin eigenlijk dat er nog (bege)leiding is, ik heb die hulp helemaal niet nodig en kan het zelf veel beter.

Houthakker

Nader kennismaken