Op avontuur in de Jungle

7 tot 11 jarigen

Welpen zijn meisjes- en jongensscouts tussen de 7 en 11 jaar. Elke week gaan zij op avontuur in een fantasieland waar alles mogelijk is: de Jungle. Daar kunnen de meiden en jongens al hun fantasie en creativiteit in kwijt.

Gebaseerd op het verhaal 'Jungleboek' van Rudyard Kipling is de Jungle een land vol met dorpen, rivieren, bergen, en heel veel bijzonder dieren waar allerlei dingen kunnen gebeuren. Samen met Baloe de Beer, Hathi de Olifant en o.a. Bagheera de Panter ontdekken de kinderen de wereld om hen heen.

De welpenleiding speelt mee en houdt een oogje in het zeil.

Computer

Op avontuur

De plek waar de Welpen van de Scouting Tono-groep bij elkaar komen is ons groepshuis, 't Koetshuis, dat voor de Welpen is omgedoopt tot de Jungle. Van daaruit kunnen ze figuurlijk op reis naar andere streken, waar de gezelligste avonturen beleefd worden. Ze verkennen hun land en ontdekken wat er in al die verschillende streken te beleven is. Samen met hun leiding gaan ze vele opkomsten op reis en doen zo al spelend diverse wetenswaardigheden op die voor nu en later van belang kunnen zijn.

Een groep Welpen vormen met elkaar een kring, bij de Scouting Tono-groep de Glimwormpjeskring. Vaak werken ze ook in kleinere groepjes van 4 tot 7 kinderen, het nest. In deze nesten leren ze met elkaar iets te maken, te bereiken of iets te ontdekken. Ieder nest heeft een gids. Deze gids is geen baas van het nest maar meestal een oudere Welp met wat ervaring die de anderen kan helpen als ze er zelf niet uitkomen.

Getrainde leiding

De Glimwormpjeskring wordt begeleid door ervaren leiders en leidsters. Scouting Nederland zorgt ervoor dat de leiders en leidsters een goed getrained en deskundig team vormen. Voor de leiding zijn er professionele handboeken en elk jaar opnieuw zijn er cursussen en trainingen.

Herkenbaar

De Welpen dragen een handig speelpak. Dat bestaat uit een groene blouse, een blauwe broek en de zwart-witte das van de Scouting Tono-groep. Aan dit soort kleding herkennen alle 32 miljoen Scouts uit de hele wereld elkaar.

Kom eens vrijblijvend kijken

Een belevenis

U ziet, bij de Welpen van de Scouting Tono-groep is er elke week iets nieuws te beleven. Ieder weekend en meerdere keren per jaar wat langer: enkele weekendkampen en het jaarlijkse zomerkamp vormen de hoogtepunten. Bij de Welpen van de Scouting Tono-groep is uw dochter of zoon actief bezig, samen met leeftijdsgenoten. Ze doen te veel om op te noemen en steken er ondertussen nog wat van op ook. Lekker water gooien

Vrijblijvend kennismaken

Eens kennis komen maken is altijd mogelijk. De opkomsten van de Glimwormpjeskring zijn normaal op zaterdagochtend van 10:00 tot 12:00. De eerste drie opkomsten zijn altijd kennismakings-opkomsten. Pas na deze drie opkomsten hoeft uw kind te beslissen. En dat hij of zij dan maar al te graag lid wil worden, daar hebben we alle vertrouwen in. U kunt gewoon iedere zaterdag even binnen lopen met uw kind, en uw kind kan direct meespelen. Het gebeurt echter een enkel keer, dat de bijeenkomst niet in ons eigen groepshuis is. Om een teleurstelling te voorkomen, kunt u ook vooraf even laten weten dat u komt. Bel hiervoor even met iemand van de leiding, of vul onderstaand formulier in.

De activiteiten
Het leidingteam
Contributie en financiën
Fotoseries van de Welpen