Verdere informatie

Op deze site is veel informatie te vinden over de Scouting Tono-groep. Misschien is je interesse voor Scouting gewekt, maar woon je niet in Schiedam of Vlaardingen. Kijk dan even verder naar wat er nog meer over Scouting te melden valt of neem een kijkje bij een Scoutinggroep in je eigen omgeving.

Scouting informatie

Vereniging Scouting Nederland
Link: Vereniging Scouting Nederland Veel informatie over Scouting in het algemeen is te vinden op de officiële site van Scouting Nederland. Naast de actuele landelijke activiteiten vind je hier informatie over alle leeftijdsgroepen, de geschiedenis van Scouting en de structuur van Scoutinggroepen. Er is een lijst met Scoutinggroepen, regio's en informatiepunten.

World Agency for Girl Scouts and Girl Guides (WAGGGS)
Link: World Agency of Girl Guides and Girl Scouts Scouting Nederland is lid van de Internationale Guiding organisatie WAGGGS. Deze organisatie is actief in meer als 170 landen en richt zich voornamelijk op Scouting voor meisjes. Het logo van de WAGGGS zal je ook terugvinden in het embleem van Scouting Nederland.

World Organisation of Scout Movement
To: World Organisation of Scout Movement Scouting Nederland is tevens lid van de WOSM. Net als de WAGGGS richt deze organisatie zich op Scouting in meer als 170 landen. De WOSM richt zich echter hoofdzakenlijk op jongens. Het WOSM-logo vormt de andere helft van het embleem van Scouting Nederland.

Scoutinggroepen in de omgeving

Scouting in Schiedam
Link: Scouting in Schieam Gezamenlijke website van de vier Schiedamse Scoutinggroepen. Informatie over de vier Scoutinggroepen die Schiedam rijk is. Met contactadressen en het laatste nieuws dat alle Scouts in en om Schiedam aangaat.

Scouting Regio Maasdelta
Link: Scouting Regio Maasdelta De regio Maasdelta omvat alle Scoutinggroepen in Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en de Zuid Hollandse eilanden Voorne Putten en Goeree Overflakkee met steden als Stellendam, Hellevoetsluis, Oostvoorne, Brielle, Spijkenisse en Hoogvliet. Binnen dezelfde grenzen als de regio valt ook Admiraliteit 14. Ook de Scouting Tono-groep is onderdeel van deze Scouting-regio.

Scouting gebied Rotterdam en omstreken
Link: Scouting gebied Rotterdam Specifiek voor Rotterdam en omliggend gebied zoals Barendrecht, Ridderkerk, etc. Rotterdam en omgeving bestaat uit Scouting Regio Rond de Rotte, Scouting Regio Oude Maas en voor de waterscouting de Admiraliteit van de Maze.

Scoutnet Nederland
Link: Scoutnet Nederland Veruit de meeste Scoutinggroepen publiceren hun homepages op de Scoutnet server. Ook de Scouting Tono-groep is hier te vinden

Interessante Scouting Sites

Scouts-NL mailinglist
Link: De Scouts-nl mailinglist Wil je op de hoogte blijven van wat er speelt binnen Scouting? Meld je aan op de Scouts-NL mailinglist en je blijft automatisch op de hoogte en je kunt je eigen stem laten horen.