Scouting Schiedam biedt gemeenteraad jubileumtaart aan

100 jaar Scouting in Nederland

In 2010 bestaat Scouting 100 jaar in Nederland. Ook in Schiedam wordt dit gevierd. Op 4 februari boden de vier Schiedamse Scoutinggroepen aan de burgemeester, de wethouders en de gemeenteraad van Schiedam een 100-jaar jubileumtaart aan.

In 2010 is Scouting een volle eeuw in Nederland actief. Dat moet natuurlijk gevierd worden. En bij feest hoort een taart. Om het feestelijke jubileumjaar af te trappen boden de vier Schiedamse Scoutinggroepen een 100-jaar Scouting Jubileumtaart aan. Dit gebeurde voorafgaand aan de eerste vergadering van de gemeenteraad op 4 februari.

Toespraak

Nadat iedereen was verzameld, de gebaksschoteltjes klaar gezet waren en elk raadslid een folder over Scouting had ontvangen vroeg om half 8 mevrouw Verver, burgemeester van Schiedam ieders aandacht. Als eerste kondigde zij de Lianne Blom aan, een 13-jarige Scout, die voor de gemeenteraad een korte toespraak hield.

Foto: © Bart Bos / Het Schiedammerje 2010

In de toespraak bedankte Lianne de gemeente voor 100 jaar aan samenwerking en vertelde waarom Scouting een jubileumtaart aan wilde bieden. Aan het einde van haar toespraak nodigde zij burgemeester Verver uit om de 100-jaar Scouting Jubileumtaart aan te snijden.

Taart

De jubileumtaart werd nu binnengebracht in de raadszaal door Monica Pool, Mees Woudenberg, Joffrey van Dam en Dantielle van Dam. Burgemeester Verver sneed vervolgens de taart aan.

Foto: © Bart Bos / Het Schiedammerje 2010

Hierna deelden 8 scouts van de verschillende scoutinggroepen de taart uit aan de burgemeester, wethouders, raadsleden en het aanwezige publiek.

De toespraak die Lianne Blom hield namens de Sciedamse Scouts:

Foto’s

Bekijk hier de foto’s van het aanbieden van de jubileumtaart:

In de pers

Bekijk hier de artikelen die in de pers verschenen:

Actueel nieuws