De kabouters en Welpen staan in de Scouty

Scouty zelf, de mascotte van Scouting Nederland, is op bezoek geweest bij de Scouting Tono-groep. Hierdoor stonden de Kabouters en Welpen van de Glimwormpjeskring met twee volle pagina's in de Scouty.

Scouty

Het blad Scouty heeft een nieuwe serie: de mascotte van Scouting Nederland, ook Scouty geheten, gaat elke maand bij een andere Scoutinggroep op bezoek. Als allereerste was de Glimwormpjeskring van de Scouting Tono-groep aan de beurt.

Samen met Scouty maakten de kabouters en welpen eigen stukjes voor het blad en werd door Scouty uitgelegd hoe het blad gemaakt wordt.

De voorpagina van de Scouty van 3 mei 1995. Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

De pagina's 4 en 5 van de Scouty die door de Kabouters en Welpen van de Glimwormpjeskring is gemaakt. De artikelen zijn van de hand van de kinderen. Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

Krantenartikel

Het bezoek van Scouty bleef ook voor de lokale kranten niet onopgemerkt. Zie ook Leeuw bezoekt Scouts

Archief